воскресенье, 7 января 2018 г.

Завдання ІІ етапу учнівських олімпіад з математики 2017-2018 н.р.

Завдання ІІ етапу учнівських олімпіад з математики 2017-2018 н.р.

Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики
2017-2018 н.р.
6 клас
1. З’ясуйте, чи ділиться сума чисел  1 + 2 + 3 + ...+ 2015 + 2016 + 2017 на 2017? Відповідь обґрунтуйте.
2. Чебурашка та Крокодил Гена з’їли торт. Чебурашка їв удвічі повільніше за Крокодила Гену, але почав їсти на хвилину раніше. З’ясувалося, що вони з’їли порівну. За який час Чебурашка сам з’їв би цей торт?
3. В аеропорту «Бориспіль» є горизонтальна рухома доріжка довжиною 500 метрів, яка переміщує пасажирів зі швидкістю 4 км/год. Тетяна та Оксана одночасно заходять на цю доріжку, причому Тетяна йде доріжкою зі швидкістю 6 км/год, а Оксана стоїть на місці. З’ясуйте, якою буде відстань між дівчатами, коли Тетяна дійде до кінця доріжки? Відповідь обґрунтуйте.
4. У даний момент сім'я складається з батька, матері та сина. Сума років усіх членів сім'ї дорівнює 65. Чотири роки тому батько був старший за сина в
9 разів. Дев’ять років тому сума років усіх членів сім'ї дорівнювала 40. З’ясуйте, скільки років батькові? Відповідь обґрунтуйте.
5. У клітинки квадрата 3 3 по одному записані числа 1, 2, …, 9 так, що сусідні числа стоять у суміжних по стороні клітинках. Відомо, що сума чотирьох чисел, що стоять у кутах квадрата, дорівнює 18. З’ясуйте, яке число записано всередині? Відповідь обґрунтуйте.




На виконання роботи відводиться 3 години
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Використання цифрових пристроїв не дозволяється


Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики
2017-2018 н.р.
7 клас
1. Дільник натурального числа називається власним, якщо він не дорівнює самому числу та більший за 1. Знайдіть усі такі натуральні числа, у яких найбільший власний дільник на 2017 більший за найменший власний дільник.
2. Знайдiть усi такi двоцифровi натуральнi числа N, якi дорiвнюють сумi цифр числа N до якої додається куб суми цифр числа N. Відповідь обґрунтуйте.
3. У даний момент сім'я складається з батька, матері та сина. Сума років усіх членів сім'ї дорівнює 65. Чотири роки тому батько був старший за сина в
9 разів. Дев’ять років тому сума років усіх членів сім'ї дорівнювала 40. З’ясуйте, скільки років батькові? Відповідь обґрунтуйте.
4. Квадрат розрiзаний на 4 однакових прямокутники та 1 квадрат (рис. 1). Вiдомо, що площа меншого квадрата дорiвнює 16, а площа кожного прямокутника – 96. Визначiть сторони прямокутника.

Рис. 1
5. У клітини дошки  по одному вписані натуральні числа від 1 до 100. Сашко може вибрати будь-який квадрат  та додати до кожного числа цього квадрата однакове ціле число. Чи існує така розстановка, при який Сашко зможе отримати нову розстановку чисел, що отримується з початкової поворотом на  відносно центру квадрата? Відповідь обґрунтуйте.
6. У шаховому турнірі в одне коло грали 8 учасників. За перемогу дається 1 очко, за нічию – , за поразку – 0. Той, хто посів друге місце, набрав стільки ж очок, скільки учасники, що посіли останні 4 місця. Серед партій, що між собою зіграли 4 учасники, які посіли перші 4 місця, було принаймні 3 нічиї. З’ясуйте, скільки очок набрав переможець турніру?

На виконання роботи відводиться 4 години
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Використання цифрових пристроїв не дозволяється


Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики
2017-2018 н.р.
8       клас
1. Доведіть, що число 2014·2015·2016·2017+1 є квадратом натурального числа.
2. У даний момент сім'я складається з батька, матері та сина. Сума років усіх членів сім'ї дорівнює 65. Чотири роки тому батько був старший за сина в
9 разів. Дев’ять років тому сума років усіх членів сім'ї дорівнювала 40. З’ясуйте, скільки років батькові? Відповідь обґрунтуйте.
3. Знайдiть усi такi трицифровi натуральнi числа N, якi дорiвнюють сумi цифр числа N до якої додається куб суми цифр числа N.
4. На дошці записані числа 1, 3, 6 та 10. На кожному кроці можна витерти будь-які два з написаних чисел a, b і записати замість них числа a+b та ab. З’ясуйте, чи можна при цьому отримати на дошці числа 2016, 2017, 2019, 2022? Відповідь обґрунтуйте.
5. У трикутнику ABC на стороні BC вибрано таку точку K, що відрізок AK перетинає медіану BM у точці N, причому AN = BC. Доведіть, що BK = KN.
6. Куб  треба повністю заповнити меншими кубиками зі сторонами 1, 2 та 3 так, щоб вони не перетиналися. З’ясуйте, чи можна при цьому використати менше ніж 50 таких кубиків? Відповідь обґрунтуйте.





На виконання роботи відводиться 4 години
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Використання цифрових пристроїв не дозволяється



Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики
2017-2018 н.р.
9        клас
1. Обчисліть значення виразу:
.
2. На дошці записані числа 1, 3, 6 та 10. На кожному кроці можна витерти будь-які два з написаних чисел a, b і записати замість них числа a+b та ab. З’ясуйте, чи можна при цьому отримати на дошці числа 2016, 2017, 2019, 2022? Відповідь обґрунтуйте.
3. Розв’яжіть систему рівнянь:
4. Відомо, що a ≠ b та рівняння ax2017 + x2016 + b = 0 і bx2017 + x2016 + a = 0
мають спільний дійсний корінь. Знайдіть a + b .
5. У трапеції ABCD з основами AD і BC , AD > BC , діагоналі AC і BD перетинаються в точці E. Дотична до описаного кола трикутника BCE, проведена в точці E , перетинає пряму AD в точці F так, що точка D лежить між точками A і F . Відомо, що AF = a , AD = b . Знайдіть довжину відрізка EF .
6. Маємо дошку з 2016 рядків та 2017 стовпчиків. З’ясуйте, чи можна прибрати дві клітинки з останнього стовпчика так, щоб дошку, яка вийшла, можна було замостити без накладань фігурками, що наведені на рис. 1, які можна повертати. Відповідь обґрунтуйте.

Рис. 1



На виконання роботи відводиться 4 години
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Використання цифрових пристроїв не дозволяється


Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики
2017-2018н.р.
10 клас
1. Обчислить значення виразу: .
2. Дільник натурального числа називається власним, якщо він не дорівнює самому числу та більший за 1. Знайдіть усі такі натуральні числа, у яких найбільший власний дільник на 2017 більше або менше одинадцятого степеня найменшого власного дільника. Відповідь обґрунтуйте.
3. Відомо, що додатні дійсні числа x, y, z задовольняють нерівність
3x+4y+6z 12. Доведіть, що .
4. На катеті AC прямокутного трикутника ABC (BAC = 90◦) відмічено точку D, таку, що CBD = 30◦. Доведіть, що  CD 2AD
5. Знайдіть всі цілі значення а, при яких рівняння х2+(2017+а)х+2016а+4033=0 має цілі розв’язки.
6. На паперi в клiтинку зi стороною 1 задано замкнену ламану без самоперетинiв. Усi вершини ламаної лежать у вузлах сiтки, а всi її ланки утворюють кут 45з лiнiями сiтки, а площа, яку вона обмежує, дорiвнює 8. З’ясуйте, скiльки вузлiв сiтки може лежати всерединi (не на межi) ламаної? Відповідь обґрунтуйте.






На виконання роботи відводиться 4 години
Кожна задача оцінюється в 7 балів
Використання цифрових пристроїв не дозволяється


Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики
2017-2018 н.р.
11 клас
1. Обчислить значення виразу , якщо n=2017.
2. Розв’яжіть рівняння: 2017х – 2016х=1.
3. Відомо, що x і y – додатні дійсні числа , для яких х+у=1. Доведіть, що
.
4. У трикутнику ABC, ABC = 120. Всередені кута ABC відмічено точки M и N, такі, що AM = BM, BC = MC, BN = CN и BA = NA. Доведіть, що BC = AB.
5. Знайдіть усі такі функції f(x), що визначені на множині дійсних чисел, які для довільних дійсних x, y задовольняють рівність:
6. Кожне ціле число на координатній прямій розфарбовано жовтим або синім кольором, причому числа 2016 і 2017 розфарбовано різними кольорами. З’ясуйте, чи обов’язково можна знайти три однаково розфарбованих цілих числа, сума яких дорівнює нулю? Відповідь обґрунтуйте.



На виконання роботи відводиться 4 години
Кожна задача оцінюється в 7 балів

Використання цифрових пристроїв не до

Комментариев нет:

Отправить комментарий