Дистанційне навчання з 17.01.22 по 19.01.22;
з 26.01.22 по 04.02.22
Геометрія
Урок 04.02.22
Тема:"Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. Розвязування задач"
👉І. Усно.
1. Як знайти гіпотенузу прямокутного трикутника, коли відомі катет і гострий кут?
2. Як знайти гострий кут прямокутного трикутника, коли відомі протилежний цьому куту катет і гіпотенуза?
3. Як знайти гострий кут прямокутного трикутника, коли відомі прилеглий до цього кута катет і гіпотенуза?
4. У прямокутному трикутнику KMN (рис. 2) відомі катет MN і кут К. Виразіть через них другий катет і гіпотенузу трикутника.
ПОВТОРИТИ:
1) Катет, протилежний до кута а, дорівнює:
✵ добутку гіпотенузи на sin α: а = c sin α
✵ добутку прилеглого катета на tg α: a = b tg α
2) Катет, прилеглий до кута α, дорівнює:
✵ добутку гіпотенузи на cos α: b = c cos α
✵ відношенню протилежного кадета до tg α: 
3) Гіпотенуза дорівнює:
✵ відношенню протилежного катета до sin α: 

✵ відношенню прилеглого катета до cos α: 

👉ІІ. Письмово.
1. У прямокутному трикутнику катет завдовжки 7 см є прилеглим до кута 60°. Знайдіть гіпотенузу трикутника.
Розвязання.
= 7 : cos 60 = 7 * 1/2 = 7*2=14 (см).
2. У прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює 20 см, а синус одного з кутів — 0,6. Знайдіть катети трикутника.
Розвязання. а = c sin α = 20 * 0,6 = 12 (см), b = √(c2 - а2)
=√(400 - 144) = √256 = 16 (см).
3. Визначте невідомі сторони прямокутного трикутника ABC (
C = 90°), якщо:
1) АВ = с,
A = α; 2) AC = b,
B = β; 3) ВС = а,
B = β.
Розвязання. 1) b = c cos α; а = c sin α; 2) a = b/ tg β;
с = b/ sinβ; 3) b = а tg β ; с = а / cos β.
4. Знайдіть бічну сторону рівнобедреного трикутника, якщо його основа дорівнює 24 см, а медіана, проведена до бічної сторони, дорівнює 30 см.
Вказівка. Добудуйте трикутник до паралелограма та скористайтеся правилом: "сума квадратів діагоналей паралелограма дорівнює сумі квадратів його сторін". Одна сторона паралелограма - бічна сторона рівнобедреного трикутника, друга його сторона - основа рівнобедреного трикутника.
Відповідь: √17.
5. У рівнобічній трапеції діагональ дорівнює 17 см, а висота трапеції — 8 см. Знайдіть середню лінію трапеції.
Розвязання. Розглянемо прямокутний трикутник з гіпотенузою 17 см і катетом 8 см. Тоді другий катет √(17-8)(17+8)= √9 * √25 = 3 * 5 = 15 (см) - є середня лінія трапеції.
👉ІІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSciOMtaLJRGmOfi6D__mVfgjAU0xKssfpeAvI1HTz_uYO5zVg/viewform?usp=sf_link
👉ІІІ. Домашнє завдання.
Вивчити п.17, №825,№827, №829, №835.
Алгебра
Урок 02.02.22
Тема:"Арифметичний квадратний корінь з добутку, дробу і степеня"
👉І. Усно.
1. Обчисліть:
;
;
;
·
;
;
;
;
;
·
.
2. Спростіть:
;
;
при b ≥ 0;
при у ≤ 0.
👉ІІ. Письмово.
1. Знаходження значень виразів, що містять корінь з парного степеня дійсного числа.
1) Знайдіть значення виразу: а)
; б)
; в)
.
Перевір себе:
а) 25, б) 27, в) 1,44.
2) Знайдіть значення виразу: а)
; б)
; в)
.
Перевір себе:
а) ...=(28-22)(28+22)=6*50=350, б)...=2,5+2,5=5 ,
в)...=1,8(1,8-1)= 1,8*0,8=1,44.
3) Обчисліть значення виразу (якщо воно має зміст):
а)
=12; б)
=-10; в)
- не має змісту; г)
=-11; д)
- не має змісту; є)
=-25.
4) Обчисліть: а)
; б)
; в)
; г)
; д)
; є)
; ж)
; з)
.
2. Знаходження значень виразів, що мають вигляд кореня з добутку або частки чисел, які потребують попереднього розкладання на прості множники.
Знайдіть значення виразу:
а)
=√9*2*16*2=3*4*2=24; б)
; в)
;
г)
; д)
; є)
.
3. Спрощення виразів, які мають вигляд квадратного кореня з квадрата або парного степеня раціонального виразу (або можуть бути подані в такому вигляді після виконання тотожних перетворень).
Спростіть вираз: а)
, де у ≥ 0; б)
;
в)
= Іх3І = -х3, де х < 0; г)
; д)
;
є)
, де t < 0.
👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.п.15, с.115-118. Розвязати №484, №486, №489, №490.
Геометрія
Онлайн - урок 01.02.22
Тема:"Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника"
👉І. Усно.
1. Вивчити п.17, с.122-123.
2. Таблиця 26, задача (с.123).
3. "Пригадайте головне" 1-3, с.124.
4. №810-№813.
👉ІІ. Письмово.
№814, №817, №819, №821.
👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п.17, №815,№818, №820, №822.
Алгебра
Онлайн - урок 31.01.22
Тема:"Арифметичний квадратний корінь з добутку, дробу і степеня"
👉І. Усно.
1. Чи правильна рівність:
;
;
;
;
;
.
2. Знайдіть значення виразів:
;
;
;
;
; 
3. Вставте пропущений вираз: а ≥ 0; b > 0
;
;
;
.
4. Обчисліть: |-5|; |-2,42|;
; |0|.
5. Спростіть: |-а6|; |х2|; |-у2 – 1|; |х – 1|.
👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Підручник: вивчити п.15, с.115-118. Приклад 4, приклад 5.
2. Письмово №475 (1,4,7), №477 (1,3,5,7), №481(непарні), №483 (1,3,5) (дивись приклад 4, с.117), №487 (1,2,8), №491 (1) (дивись приклад 5, с.118).
Зразок.
№481 (2,3,6,8).
2) √(18*32)=√(9*2*16*2)=√9√16√4=3*4*2=24;
3) √(3,6*14,4)=√(36*0,1*144*0,1)=√36√144√0,01=6*12*0,1=7,2;
6) √(4,5*72)=√(9*0,5*36*2)=√9√36√1=3*6*1=18;
8) √(80*45)=√(16*5*9*5)=√16√9√25=4*3*60.
👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п.15, приклади 1-5, №476, №481 (непарні), №488 (2,3), №492 (1).
Геометрія
Онлайн - урок 28.01.22
Тема:"Значення тригонометричних функцій кутів 30, 45, 60 градусів"
👉Домашнє завдання. Вивчити п.18, с.127-130. Відповісти на запитання "Пригадайте головне" 1-4, с.130. Розвязати №857, №859.
Урок 26.01.22
Тема: "Властивості арифметичного квадратноо кореня"
👉І. Усно.
1. Яка з рівностей є правильною?
а) ; б)
; в)
; г)
2. Обчисліть значення виразу: ;
;
;
.
3. Обчисліть: ;
;
.
4. Обчисліть: а) ; б)
; в)
; г)
; д)
; є)
; ж) 2
.
👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Підручник п.15, с.115-118. Теореми 15.1-15.4.
1) Виписати формули. Дивись форзац 2 підручника. "Властивості арифметичного квадратного кореня".
2) Конспект прикладів 1, 2, 3 (с.116-117).
2. Натисніть на посилання. Продивіться відео.
https://youtu.be/m7loxlMqkqk
👉ІІ. Домашнє завдання.
Вивчити п.15, с.115-118, №474, №478, №482.
Геометрія.
Урок 20.01.22
Тема:"Теорема Піфагора. Перпендикуляр і похила. Середні пропорційні у прямокутному трикутнику".
👉І. Усно.
1. Робота з підручником.
1) Повторити п. 15, 17.
2) Відповісти на запитання ☝"Пригадайте головне"1-4 (с.113), 1-3 (с.124).
👉ІІ. Письмово. Розвяжіть тестові задачі.
👉ІІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe1uI5FNqJQnZQYDNvX3ssG0mtIBsKJ70zVqIqeMoedVjqUfQ/viewform?usp=sf_link
Алгебра.
Урок 19.01.22
Тема:"Числові множини. Раціональні числа".
👉І. Усно.
1. Розвяжіть рівняння: х2-21=0.
а) 21; б)士√21; в) коренів немає; г) 0.
2. Знайдіть корінь рівняння: 3 у2 - 4,8 = 0.
а) 0,4; б) √1,6; в) √土1,6; г) коренів немає.
3. Виберіть правильне твердження. Рівняння
.
А | Б | В | Г |
не має жодного кореня | має один раціональний корінь | мас два ірраціональні корені | має один ірраціональний корінь |
☝ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником.
1) Вивчити п. 14 с.105-110.
2) Відповісти на запитання 1-10 с.110.
2. 👉Написати конспект.
3. Виконання усних вправ.
1) Чи правда, що:
а) будь-яке ціле число є дійсним;
б) будь-яке ірраціональне число є дійсним;
в) будь-яке дійсне число є раціональним?
2) Укажіть правильне твердження:
а) n — число дійсне;
б) 2,222... — число раціональне;
в) 2,212211222111... — число раціональне;
г) - 2 — число дійсне.
👉ІІІ. Письмово. Підручник с.110-11, №444, №453.
👉ІУ. Домашнє завдання.
Вивчити п.14 с.105-110. Виконати №445, №449, №454, №456.
Геометрія.
Урок 18.01.22
Тема:"Перпендикуляр і похила та їх властивості.
👉І. Усно.
Розминка. Інтерактивна технологія «Мікрофон»
1. Який трикутник називають прямокутним?2. Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?3. Як називають найдовшу сторону прямокутного трикутника?4. Чи може в прямокутному трикутнику бути два прямих кути?5. Чи може в прямокутному трикутнику бути два рівних катети?6. Чому дорівнюють кути такого трикутника?7. Якщо сторони трикутника дорівнюють 6 см, 8 см, 10 см, то кут, протилежний стороні 10 см, дорівнює... (90°).8. Сформулюйте теорему Піфагора.9. Якщо в прямокутному трикутнику катет, протилежний куту 45°, дорівнює 7 см, то другий катет дорівнює... (7 см).10. Якщо гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 8 см, то катет, прилеглий до кута 60°, дорівнює... (4 см).
👉ІІ. Розв'язування задач за готовими рисунками
Метод «Мозковий штурм»
Знайдіть х. Задача 3. Знайти сторону ромба АВСД.
1 | 2 | 3 | 4 |
АС=6, BD=8 | Р=4а |
Робота за підручником.
Прочитайте самостійно текст § 15 (2), с.110-112 підручника і дайте відповіді на запитання.
1. Що таке перпендикуляр, похила?
2. Поясніть, що таке проекція похилої.
3. Скільки різних похилих можна провести з поданої точки до прямої? А скільки перпендикулярів?
👉ІV. ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Розв'язування задач
Задача 1. З однієї точки до прямої проведено дві рівні похилі. Відстань мпк їх основами становить 12 см. Визначте проекції похилих на подану пряму.
Відповідь. 6 см, 6 см.
Задача 2. Бічна сторона рівнобедреного трикутника більша за основу і дорівнює 13 см, а проведена до неї висота — 5 см. Знайдіть довжину більшого з відрізків, на які висота ділить бічну сторону трикутника.
Розв’язання Нехай ΔАВС – поданий рівнобедрений трикутник, У якому АВ=ВС=13 см. Оскільки СК – висота, проведена до бічної сторони, а BC>AC, то BK>AK, тобто ВК – більший з відрізків, на які висота ділить бічну сторону трикутника. Із прямокутного ΔВКС (
Відповідь. 12 см. |
Розв’язання Нехай АВСD – подана рівнобічна трапеція (ВС||AD), у якої ВС=7 см, AD=15 см, Проведемо висоту ВК.
У прямокутному трикутнику АКВ (
як катет, що лежить проти кута 30°. АВ=8 см. Р=2АВ+ВС+AD, Р=16+7+15=38 (см). Відповідь. 38 см. |
👉У. Домашнє завдання.
Вивчити п. 15 (2), №744, №763 Застосуйте теорему Піфагора для прямокутного трикутника.
Алгебра.
Урок 17.01.22
Тема:"Квадратний корінь. Арифметичний квадратний корінь"
👉І. Усно.
1. Знайдіть квадрати чисел: 10; -8; 2/7; 0,9.
Відповідь. 100; 64; 4/49, 0,81.
2. Знайдіть значення виразів при х = -5:
1) х2; 2) (х – 2)2; 3) (х + 1)2; ; 4) |х|; 5) |х – 5|;
6) 2|х| – 3; 7) |х + 5|, 8) .
Відповідь. 1) 25; 2) 49; 3) 16; 4) 5; 5) 10; 6) 7; 7)0; 5/2.
👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Написати конспект.
1) Рівняння х2 = а
Квадратним коренем із числа a називається число, квадрат якого дорівнює a.
Арифметичним квадратним коренем із числа a називається невід’ємне число, квадрат якого дорівнює a.
Читаємо — «корінь квадратний з a».
Знаком арифметичного квадратного кореня служе радикал
.
Число a називається підкореневим виразом (
).
Не існує кореня квадратного з від’ємного числа.
Якщо корінь квадратний із числа a має смисл, то квадрат цього кореня дорівнює самому числу a:
.
Корінь квадратний із нуля дорівнює нулю:
.
2) Запамятай.
а) якщо число х є коренем рівняння х2 = а, то х — квадратний корінь з числа а: |
б) якщо число х ≥ 0 є коренем рівняння х2 = а, то х — арифметичний квадратний корінь х числа а. |
Записують: |
Запам'ятай! Запис |
2. Виконання письмових вправ.
1) Знайдіть арифметичний квадратний корінь із чисел: а) 81; б) 0,09; в) 0.
Розвязання.а)
= 9; б)
= 0,3; в)
.
2) Чи має зміст вираз: а)
; б)
; в)
?
Відповідь. а) 16; б) не має змісту, бо -16く0, в) 4, бо -2*(-8)=16.
3) Розв'язування рівнянь виду
(або зводиться до виду)
= а.
4) Чи існує значення змінної х, при якому:
а)
= 0,1; б)
= – 10; в)
+ 1 = 0; г)
– 3 = 0?
Відповідь. а) х=0,01; б) не існує, бо -10 відємне число,
в) не існує бо √х ≥ 0; г) 9.
5) Знайдіть значення змінної х, при якому правильна рівність: а)
; б)
; в)
.
Розвязання. Піднесіть обидві частини рівняння до квадрату.
а) 3+5х=49; 5х=49-3; 5х=46; х=46/5.
б) 10х-14=121; 10х=135; х=13,5.
в) 1/3х-1/2=0; 1/3х=1/2; х=1/2:1/3; х=1/2*3/1; х=3/2.
6) Перевір себе. В якому з випадків правильно виконано дію?
а)
; б)
; в)
; г)
; д)
.
👉ІІІ. Домашнє завдання.
Вивчити п.12 (с.88-91), приклади 1, 5. Вивчити конспект. Письмово №384 (див. форзац 3), №388 (користуйся формулою:
(для a ≥ 0)..), №394, №402 (4, 4).
Геометрія
Урок 14.01.22
Тема:"Середні пропорційні у прямокутному трикутнику".
І. Усно.
Повторити п.15 (1), с.110-111, відповісти на запитання 1-2 "Пригадайте головне" с.113.
👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вивчити п.14 (с.99-101).
1. Що таке середнє пропорційне між двома відрізками?
Відрізок 𝑥 називають середнім пропорційним між відрізками 𝑎 𝑖 𝑏, якщо:
𝒂 𝒙
=
х b
Чи можна записати цю рівність інакше? Пригадайте основну властивість пропорції: х2=аb.
2. Чи можна встановити співвідношення між довжинами відрізків у трикутнику?
У прямокутному трикутнику, висота (ℎ𝑐) проведена до гіпотенузи (𝑐) ділить її на відрізки 𝐴𝐷 𝑖 𝐷𝐶 (𝑎𝑐 𝑖 𝑏𝑐). Ці відрізки називаються проекціями катетів (𝑎 𝑖 𝑏) на гіпотенузу.
Співвідношення між довжинами деяких відрізківу у трикутнику і колі називаються метричними.
Теорема (метричні співвідношення в прямокутному трикутнику).
1) Висота, проведена до гіпотенузи є середнім пропорційним між проекціями катетів на гіпотенузу.
Запишіть формули: ВД2=АД*ДС (див. рис.)
2) Катет є середнім пропорційним між гіпотенузою і його проекцією на гіпотенузу.
Запишіть формули: АВ2=АС*АД; ВС2=АС*ДС (див. рис.)
3. Наслідок. Задача (конспект).
👉ІІІ. Усно. №689-№691, №693.
👉ІУ. Письмово. №694(1), №696 , №698.
👉У. Домашнє завдання. Вивчити п.14 (с.99-101. Відповісти на запитання 1-4 "Пригадайте головне (с.101). Виконайте №695, №697, №699.
Алгебра
Урок №2 (12.01.22)
Тема: "Функція у=х2, її властивості і графік.
👉І. Перевірка домашнього завдання.
№351
1) Якщо х=-8, то у=(-8)2=64, 64=64. Графік функції у=х2 проходить через точку А(-8;64).
2) Якщо х=-9, то у=(-9)2=81, 81≠-81 (не проходить).
3) Якщо х=0,5, то у=(0,5)2 =0,25, 0,25≠2,5 (не проходить).
4) Якщо х=0,1, то у=(0,1)2=0,01, 0,01=0,01 (проходить).
№358
1) f(х)=2х+3, якщо х≤-1.
Якщо х=-4, то f(-4)=2*(-4)+3=-8+3=-5.
Якщо х=-1, то f(-1)=2*(-1)+3=1.
2) f(х)=х2, якщо -1≤х<2.
Якщо х=-0,3, то f(-0,3)=(-0,3)2=0,09.
Якщо х=1,9, то f(1,9)=(1,9)2=3,61.
3) f(х)=4, якщо х≥2.
Якщо х=2, то f(2)=4.
Якщо х=3, то f(3)=4.
👉ІІ. Повторити п.11 (с.83-85), відповісти на запитання 1-5 (с.85).
👉Натисніть на посилання. Пройдіть тест.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfdRgKBF7tjDI7QWxRZFYQp7WCg9QbwG8gVVO9YZTDSiFprmQ/viewform?usp=sf_link
👉ІІІ. Домашнє завдання.
Повторити п.11 (с.83-85), відповісти на запитання 1-5 (с.85), №353(3), №373, №375.
Геометрія.
Урок 11.01.22
Тема: "Теорема Піфагора"
👉І. Теорія.
Одна з найвідоміших геометричних теорем — теорема Піфагора, знаменитого давньогрецького філософа і математика.В історії математики знаходимо твердження, що цю теорему знали за багато років до Піфагора, наприклад, стародавні єгиптяни знали про те, що трикутник зі сторонами _3, 4 і 5 є прямокутним. У наш час теорема звучить так (маючи на увазі не тільки площі, але і довжини сторін прямокутного трикутника):
У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів c2=a2+b2 .

Якщо знаходимо довжину гіпотенузи c , тоді виконуємо додавання квадратів довжин катетів a і b і визначаємо квадратний корінь: c2=a2+b2c=a2+b2−−−−−−√ Якщо знаходимо довжину одного катета, тоді виконуємо віднімання довжини квадрата іншого катета з квадрата довжини гіпотенузи і визначаємо квадратний корінь: a2=c2−b2a=c2−b2−−−−−−√
👉ІІ Письмово.
1. Чи є трикутник зі сторонами 6см, 7см і 9см прямокутним?Обираємо більшу сторону і перевіряємо, чи виконується теорема Піфагора: 36+49≠81, отже, цей трикутник не прямокутний. 2. Чи є трикутник зі сторонами 5см, 12см і 13см прямокутним?Обираємо більшу сторону і перевіряємо, чи виконується теорема Піфагора: 25+144=169, отже, цей трикутник прямокутний.3. Щоб не витрачати багато часу на розв'язання, корисно запам'ятати найбільш використовувані числа Піфагора: катет, катет, гіпотенуза 3; 4; 5 6; 8; 10 12; 16; 20 5; 12; 13. (Перевірте письмово).
4. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 10 см та 24 см. Знайти гіпотенузу.
5. Катет прямокутного трикутника дорівнює 6 см, а гіпотенуза 10 см. Знайти другий катет та площу прямокутного трикутника (S= 1/2 ab, а, b- катети прямокутного трикутника).
👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п.15, с.110-111 (п.1). Задача (с.111), конспект. Виконати №731(1), №732(1), №736.
Алгебра.
Урок 10.01.22
Тема:"Функція у=х2, її властивості і графік.
👉І. Усно.
1. Знайдіть область визначення функції:
а) 1/(х-5); б)5/(х2-9) ; в) 1/ІхІ .
2. Функцію задано формулою у = 16/х.
а) Якого значення набуває функція, якщо аргумент дорівнює 4?
б) При якому значенні аргументу значення функції дорівнює 2?
3. Чи проходить графік функції у = 1/х через точки: а) А(-1; 1); б) В(1/2;2); в) С
; г) D
?
4. Визначте знак виразу: а) (-3)10; б) (-x – 1)2 ; в) -x2 – 1.
5. Як називається графік функції у=к/х при k ≠ 0? Опишіть властивості функції.
6. Опишіть вид графіка функції у=к/х (при k ≠ 0) при k > 0; k < 0.
👉ІІ. Засвоєння нових знань.
1. Вивчити п.11, с.83-85.
1) Область визначення функції у=х2 (усі числа)
2) Область значень функції у=х2 (усі невід'ємні числа)
3) Побудова графіка функції у=х2 (парабола)
4) Нулі функції (значення аргументу, при якому значення функції дорівнює 0) х=0
5) Властивості графіка. Якщо точка А(Хо;Уо) належить параболі у=х2, то точка В(-Хо;Уо)також належить цій параболі)
6) Приклад. Розвяжіть графічно рівняння: х2=2х+3 (див. рис.)
👉ІІІ. Письмово.
1. Користуючись графіком функції у = х2 (див. рис.), знайдіть:
1) значення функції, яким відповідають такі значення аргументу: -1; 1; 2; 3.
2) значення аргументу, яким відповідають такі значення функції: 0; 2; 4; 9.
2. №350, №353(1) (с.85).
👉ІУ. Домашнє завдання.
Вивчити п.11 (с.83-85). Відповісти на запитання 1-3 (с.85).
Виконати №351, №354 (1), №358.
Дистанційне навчання з 13.10.21 по 24.11.21
Алгебра
Урок 24.11.21
Тема: "Множення і ділення раціональних дробів. Тест-контроль"
👉І. Усно.
1. Підручник. Повторити п.5-7 с.32-50,
👉ІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfaOloSVYeUcgBW0HM1os-k93-IuraE9c-X67OUW53RiKr-0Q/viewform?usp=sf_link
👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.5-7 с.32-50. Письмово розвязати тестові завдання.
Геометрія
Урок 23.11.21
Тема: "Розвязування задач"
👉І. Усно.
1. Підручник.
1) Повторити п.6-9.
2) Відповісти на "Контрольні запитання" 1-12, с.66.
3) Тестові завдання №2, с.67.
👉ІІ. Письмово (розвязати задачі тестового завдання).
Натисніть на посилання. Пройдіть тест.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf10nZ3xtO2Ag1qm0wtGo-afxj5nD23yk4Bcom0YQA-Vp3hXQ/viewform?usp=sf_link
👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.6-9. Відповісти на "Контрольні запитання" 1-12, с.66. Письмово №440, №446, №406, №356.
Алгебра
Урок 22.11.21
Тема: "Розвязування задач, складаючи дробово-раціональне рівняння"
👉І. Усно.
Обери правильну відповідь.
1) Рівняння, ліва і права частина яких є раціональними виразами, називають…
А) дробовими;
Б) раціональними;
В) цілими раціональними;
Г) лінійними.
2) Щоб дріб дорівнював нулю, необхідно, щоб …
А) знаменник і чисельник дорівнювали нулю;
Б) знаменник дорівнював нулю, а чисельник не дорівнював нулю;
В) чисельник і знаменник не дорівнювали нулю;
Г) чисельник дорівнював нулю, а знаменник не дорівнював нулю.
3) При яких значеннях змінної дріб x/(x-6 ) дорівнює нулю?
4) При яких значеннях змінної дріб 6/(x-6 ) дорівнює нулю?
👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Підручник п.7. Приклад 4.
2. Конспект.
Задача 1. Теплохід пройшов за течією річки 150 км і повернувся назад, витративши на весь шлях 5,5 години. Знайдіть швидкість течії річки, якщо швидкість теплохода в стоячій воді 55 км/год. Розв’язання
Рух Швидкість (км/год) Час (год) Відстань (км)
За течією 55+х 150/(55+х) 150
Проти течії 55-х 150/(55-х) 150
Нехай швидкість течії річки х км/год. Тоді за течією теплохід рухався зі швидкістю (55+х) км/год і пройшов 150 км. Проти течії теплохід рухався зі швидкістю ( 55-х) км/год і пройшов 150 км. За умовою задачі, на весь шлях він витратив 5,5 год. Складемо й розв’яжемо рівняння.
150/(55+х) + 150/ (55-х) = 5,5; 5,5=55/10=11/2.
150/(55+х) + 150/(55-х) = 11/2, помножимо на 2
300/(55+х)+300(55-х)=11, зведемо до спільного знаменника
300(55-х) + 300(х+55)-11(3025-х2) = 0,
при умові (х+55)(х-55)≠0, х≠ 土55.
Розкриємо дужки і зведемо подібні: х2=25, х=5; х=-5.
Розв’язок -5 не задовольняє умову задачі: швидкість – число додатне.
Відповідь: швидкість течії 5 км/год.
Задача 2. Чисельник звичайного дробу на 7 менший від його знаменника. Якщо чисельник зменшити на 1, а знаменник збільшити на 4, то дріб зменшиться на 1/6. Знайдіть даний дріб.
Розв’язання: 1. Вводимо змінну: х – чисельник початкового дробу.
2. Заповнюємо базову таблицю:
Початковий Змінений
Числельник х х-1
Знаменник х+7 х+7+4=х+11
Дріб х/(х+7) (х-1)/(х+11), менший на 1/6
3. Звертаємо увагу що для рівняння ми використовуємо 2 останні стовпці таблиці.
Складаємо рівняння: х/(х+7) - (х-1)/(х+11) = 1/6 .
4. Розв’язуємо рівняння.
5. Записуємо відповідь.
👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п.7 (приклад 4), с.46-50, №214, №216.
Урок 19.11.21
Тема: "Середня лінія трапеції"
👉І. Математичний диктант.
1. Дві сторони трикутника сполучили відрізком, не паралельним до третьої сторони. Чи є цей відрізок середньою лінією трикутника?2. У трикутнику ABC сторона АВ дорівнює 6 м Чому дорівнює середня лінія трикутника ABC, яка паралельна стороні АВ?3. Точки М, Р і О — середини сторін трикутника ABC. Знайдіть периметр трикутника ABC, якщо сторони трикутника МРО дорівнюють 3 см, 4 см і 5 см.4. Кінці відрізка АВ лежать на двох сторонах трикутника, а довжина цього відрізка дорівнює половині третьої сторони. Чи обов'язково АВ є середньою лінією трикутника?
👉ІІ. вивчення нового матеріалу.
1. Означення середньої лінії трапеції.
2. Властивість середньої лінії трапеції.
Конспект | ||||||
Середня лінія трапеції | ||||||
Означення. Середньою лінією трапеції називається відрізок, що сполучає середини бічних сторін трапеції. | ||||||
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий