5 клас (2)

 

Дистанційне навчання з 17.01.22 по 04.02.22


Онлайн урок 04.02.22

Тема: "Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками"

👉І. Усно. Вивчити.


ІІ. 
ІІІ. Домашнє завдання.



Урок 02.02.22

Тема: "Звичайні дроби. Контрольне тестування"

👉І. Усно.

1. Повторити п.21-23.

2. Перевірка домашнього завдання.

Задача 1. У хлопчика є 28 зошитів. З них 4/7 становлять зошити у клітинку. Скільки зошитів у клітинку є у хлопчика?

Розв'язання.

1) 28:7•4=16 (зошитів) у клітинку.

Відповідь: 16 зошитів.

Задача 2. Хлопчик прочитав 3/7 книги, що становить 87 сторінок. На скільки більше сторінок він прочитав, ніж йому залишилося?

Розв'язання.

1) 87:3•7=203 (сторінок) у книзі;

2) 203-87=116 (сторінок) залишилося прочитати.

3) 116-87=29 (сторінок) на стільки більше залишилося прочитати.

Відповідь: 29 сторінок.

👉ІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScpR5xD_je3xLx2AV2rG7wtIXFnqTop2Paoe9SVSuC40zYRig/viewform?usp=sf_link

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.21-23. Розвязати у зошиті тестові завдання.


Урок 01.02.22

Тема: "Розвязування задач. Підготовка до контрольної роботи"

👉І. Усно.

1. Що більше 3/15 чи 6/15? 

2. Серед поданих дробів вкажіть правильні:
а) 5/5; б) 7/8; в) 1.

3. Яку частину кілограма становить 250 г?
а) 25/1000; б) 250/1000; в) 25/50.

Перевір себе: 1) 6/15; 2) 7/8; 3) 250/1000.

👉ІІ. Письмово.

1. Порівняйте числа: а)5/8 і 1; б)9/8 і 1;в) 5/8 і9/8; г)5/17 і 5/19.

2. Із грядки вирвали 28 морквин, що становить 4/7 усієї моркви. Скільки моркви росло на грядці?

3. Перетворіть у мішане число дріб: 1) 7/2; 2) 35/8.

4. У класі 33 учні, з них 2/3 становлять дівчатка. Скільки дівчаток навчається в цьому класі?

5. 2/3 шляху, який пройшов турист, становить 22 км. Який шлях залишилося йому пройти? На скільки більше потрібно ще пройти туристу, ніж вже пройдено?

6. Накресліть квадрат зі стороною 4 см. Зафарбуйте різними кольорами, не накладаючи одного кольору на інший, 1/2; 1/4; 1/8 квадрата.

7. Знайдіть усі натуральнізначення а, при яких дріб 13/(3а-5) буде правильним.

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.21-23. Розвязати:  №800, №758, №750.

Задача 1. У хлопчика є 28 зошитів. З них 4/7 становлять зошити у клітинку. Скільки зошитів у клітинку є у хлопчика?

Задача 2. Хлопчик прочитав 3/7 книги, що становить 87 сторінок. На скільки більше сторінок він прочитав, ніж йому залишилося?


Урок 31.01.22

Тема: "Звичайні дроби. Розвязування задач"

👉І. Усно.

1. Перевірка д/з: п.23 (2), №784, №786, №788, №790.

№784.

1) 5 : 1・2 = 10 (см) - довжина відрізка АВ;

2) 15 : 5 ・7 = 21(см) - довжина відрізка АВ.

№786.

1) 90:5*6=18*6=108 (градусів);

2) 180:8*9=202,5 (градусів).

№788.

1) 24:4*5=30 (учнів) у класі.

№790.

Всього - 24 км

За І день - ? км, 3/8 шляху.

За ІІ день - ? км, 2/3 того, що за І день.

За два дні - ? км.

Розвязання.

1) 24:8*3=9 (км) за І день;

2) 9:3*2=6 (км) за ІІ день;

3) 9+6=15 (км) за два дні.

Відповідь: 15 км.

2. Виконання усних вправ.

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1) Знайдіть число, якщо 5/7 від нього дорівнює 35.

А. 49. Б. 30. В. 25. Г. 12.

2) У саду 12 яблунь, що становить 3/4 усіх дерев саду. Скільки дерев у саду?

А. 7. Б. 9. В. 16. Г. 18.

👉ІІ. Письмово.

1) У класі 28 учнів, із них 13 — дівчата. Яку частину класу становлять дівчата?

2) У автопарку 180 автомобілів. У рейс вийшло 7/12 автомобілів. Скільки автомобілів вийшло в рейс?

3) Довжина доріжки в саду дорівнює 18 м. Першого дня замостили плиткою 4/9 доріжки, а другого — 3/5 решти. Скільки метрів доріжки залишилось замостити плиткою?

Відповіді:

1) 13/28 учнів класу. 2) 105 автомобілів. 3) 4 м.

4) У парку 18 кленів, що становить 2/3 усіх дерев парку. Скільки дерев у парку?

5) У пекарні спекли 120 булочок з вишнями, що становить 6/5 булочок з полуницями. Яких булочок спекли більше і на скільки?

👉ІІІ. Домашнє завдання. 

Повторити п.21-23, №715, №721, №750, №758. 

Розвяжіть задачі. 

1) У тролейбусному депо 240 тролейбусів, 11/16 із них вийшли на лінію. Скільки тролейбусів вийшло на лінію? 

2) Знайдіть число, якщо 5/8 від нього дорівнює 40.

А. 13. Б. 25. В. 35. Г. 64.

Онлайн-урок 28.01.22

Тема:"Знаходження числа за його дробом".


👉VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити п.23 (2), №784, №786, №788, №790.

Урок 22.01.22

Тема:"Знаходження дробу від числа".

👉І. Усно. 

1. Скільки сантиметрів становить одна п’ята частина метра? дві п’ятих частини метра? (1м=100см, тоді одна пята 100:5=20см, дві пятих 20*2=40см). 

2. Довжина дошки 6 м. Що означає відрізати одну третину дошки? дві третини дошки?

 3. Чому дорівнює одна восьма числа 24? три восьмих числа 24? п’ять восьмих числа 24?

(Отже, на ці та інші  питання відповімо на даному уроці).

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підручник п.23, с.149 (1).

1) Задача 1. Арифметичний спосіб, с.149. 

2) ☝"Запамятайте"с.149.

3)  Алгебраїчний спосіб, с.150.

2. Усно. 

1) Відповісти на запитання 1-2 "Пригадайте головне" с.152.

2) №771.

3. Письмово №773, №775.

👉ІІІ. Підсумок уроку. 

👉Виконання тестових завдань.

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Знайдіть 3/8 від числа 24.



1. Знайдіть 4/9 від числа 36.



А

Б

В

Г



А

Б

В

Г



9

11

21

64



81

32

16

13


2. Скільки градусів становлять 4/15 прямого кута?


2. Скільки градусів становлять 9/20 розгорнутого кута?


А

Б

В

Г



А

Б

В

Г



36

32

24

20



75

81

94

105


Відповіді 

Варіант 1

1-А, 2-В

Варіант 2

1-В, 2-Б

Оціни себе: 😀; 😐; 😓.

👉VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити п.23 (1), №776, №778.



Урок 19.01.22

Тема:"Як перетворити мішане число у неправильний дріб".

👉І. Усно.

1. Повторити правило. 

☝Щоб з неправильного дробу виділити цілу частину або представити у вигляді мішаного числа, треба: 1) поділити з остачею чисельник на знаменник; 2) неповна частка буде цілою частиною; 3) остачу дає чисельник, а дільник - знаменник дробової частини.

2. Виділіть цілу частину кожного з неправильних 

дробів і з'ясуйте, яке з наведених чисел 
дорівнює сумі знайдених цілих частин:
1) 6; 2) 7; 3) 8; 4) 10.

☝ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підручник п.22 (4), с.144, "Зверни увагу" с.145.

2. "Пригадайте головне" 1-6 с.145.

3. Напиши конспект. 

Представимо у вигляді неправильного дробу число. 

1) Помножимо його цілу частину на знаменник дробової частини. 2) До отриманого добутку додамо чисельник дробової частини. 3) Запишемо отриману суму чисельником дробу, а знаменник дробової частини залишимо без зміни, 

тобто 7 2/3  

4. Усно. с.146, №736-738.

5. Письмово. №752, №761, №765.

👉ІІІ. Домашнє завдання.

Вивчити п.22, Відповісти на запитання 1-6 "Пригадайте головне". Виконайте №753, №756, №762.


Урок 18.01.22

Тема:"Звичайні дроби. Мішані числа"

☝І. Вивчення нового матеріалу.

Підручник п. 22 (2, 3), с.143-144.

1) "Що таке мішане число"."Зверніть увагу", с.143.

2) Як одержати мішане число? "Зверніть увагу", с. 144.

👉ІІ. Письмово. №741, №749, №750.

👉ІІІ. Домашнє завдання. 

Вивчити п. 22 (2, 3) с.143-144. Відповісти на запитання "Пригадайте головне" 3-5. Виконати №742, №751.


Урок 17.01.22

Тема:"Звичайні дроби і ділення натуральних чисел".

👉І.Усно. 

1. Пиріг розрізали на 8 рівних шматків. 

1) Яку частину пирога становить 1 шматок? 

2) Яку частину пирога становлять 3 шматки? 

3) Яку частину пирога становлять усі шматки? 

👉[ 1) 1/8; 2) 3/8 ; 3) 8/8.] 

Отже, якщо ціле розділити на b рівних частин і взяти а таких частин, отримаємо дріб а/b.

☝ІІ. Засвоєння нових знань.

1. Написати конспект.

Задача 1. Розділити порівну 6 плиток шоколаду між трьома дітьми.
Розв'язання. Зрозуміло, що 6 ділиться на 3 наділо, тому 6 : 3 = 2 (шматки) кожному.

Задача 2. Розділити порівну 3 плитки шоколаду між трьома дітьми.
Розв'язання. Зрозуміло, що 3 ділиться наділо на 3, тому 3 : 3 = 1 (шматок) кожному.

Задача 3. Розділити порівну 2 плитки шоколаду між трьома дітьми 
Розв'язання. Оскільки 2 не ділиться наділо на 3, поділимо кожну плитку шоколаду на 3 рівних частини і дамо кожному з дітей по одній частині від кожної плитки.
Кожна частина — це 1/3 плитки, а 2 таких частини — це 2/3 плитки. Отже, розділивши 2 плитки на 3, отримали 2/3.

Задача 4. Розділити порівну 5 плиток шоколаду між трьома дітьми.

Розв'язання. Оскільки 5 не ділиться на 3, кожну плитку шоколаду поділимо на 3 рівних частини і дамо кожному з дітей по одній частині від кожної плитки.
Кожна частина — це 1/3, а 5 таких частин — це 5/3. Отже, розділивши 5 плиток на 3, отримали  5/3.

Таким чином, можна сказати, що: 2 : 3 = 2/3; 5 : 3 = 5/3.

☝І взагалі, а : b = а/b, де а і b — будь-які натуральні числа, якщо b не дорівнює 0, тобто риску дробу можна замінити на знак ділення. Ділене є чисельником дробу, а дільник - знаменником цього  дробу.

Завдання 1 (на закріплення). 

Записати у вигляді дробу частку:
1) 2 : 5; 2) 1 : 10; 3) 15 : 8; 4) 7 : 1; 5) 7 : 7; 6) 12 : 4; 7) 15 : 5.
У прикладах 4) 5) 6) 7), ділення виконується наділо, тобто дріб дорівнює натуральному числу:
4) 7 : 1 = 7/1 = 7; 5) 7 : 7 = 7/7 = 1; 6) 12 : 4 = 12/4 = 3; 

7) 15 : 5 = 15/3 = 3.
Тобто, «прочитавши» ці рівності справа наліво, маємо, що натуральне число можна записати дробом, причому (див. приклади 6, 7) — не одним.
7 = 7/1; 1 = 1/1; 3 = 3/1 = 6/2і т. д.

2. Підручник. 

1) Вивчити п.22 (1), с.142-143. 

2) "Зверніть увагу" (с.143).

3) "Пригадайте головне" 1-2 (с.145) 

👉ІІ. Письмово. №739, №743, №744, №745.

Зразок.

№744 1) 1 = 5/5; 2) 1 = 7/7...

№745 1) 3 = 9/3 = 18/6 = 27/9; 2) 3 = 15/5 = 45/15...

💪Додаткове завдання. Розв'яжіть рівняння: 7х=13; 5х+х=5.

Перевір себе: 1)13/7, 2) 5/6.

Оціни себе:😀; 😐; 😓.

👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п. 22 (1) (с. 142-143). Виконати № 740, №746, №748.


Урок 15.01.22

Тема:"Розвязування задач".

☝І.Усно.

1. Повторити п.21 (с.135-139).

2. Відповісти на запитання  "Пригадайте головне" 1-6 (с.138).

👉ІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSehKjQ59aB_ILo3vy2J5Gzg6iCfykWmhxADH8X2SLv9xfr5_g/viewform?usp=sf_link


Урок 14.01.22

Тема: "Правильні і неправильні дроби. Порівняння звичайних дробів. Розвязування задач"

👉І. Усно.

1. Порівняйте числа: 1) 20 і 25; 2) 307 і 317; 3) 199 і 1099.
2. Яке з чисел на координатному промені лежить праворуч: 1) 5 чи 15; 2) 12 чи 9; 3) 29 чи 31?
3. Серед дробів  укажіть дроби з однаковими знаменниками.
4. Згадайте правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.
5. Порівняння дробів за допомогою координатного променя.
6. Приклади порівняння дробів з однаковими знаменниками:

2) Запишіть у порядку спадання числа a, b і с, якщо 

1) Який із наведених дробів найбільший?

👉ІІ. Письмово.

1. Підручник №706(1;3), №712, №727.

2. Додаткове завдання

💪Знайдіть усі натуральні значення a , при яких дріб  буде меншим від дробу 

Відповідь. 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9.

Оціни себе: 😊; 😐; 😓.

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.21 (с.135-138). Відповісти на запитання 1-6 "Пригадайте головне" (с.138). Виконати 733, №734, №735.


Урок 12.01.22

Тема"Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками"

👉І. Перевірка домашнього завдання.

№705
1) 1см=1/100м; 2)3см=3/100м; 3)15см=15/100м; 4)50см=50/100м.
№710
9/1; 9/2; 9/3; 9/4; 9/5; 9/6; 9/7; 9/8; 9/9.
№713
1) 4/9; 3/15; 8/9.
2) 5/2; 15/3; 9/8; 7/6.
3) 7/7; 15/15; 9/9.
№725
3/15 кавуна зїла мама; 6/15 - тато; 4/15 - Іванко. Разом родина зїла - 13/15 кавуна.

👉ІІ. Усно. 

Перевір себе.

1. Що таке звичайний дріб?
2. Що показує знаменник дробу? Чисельник дробу?
3. Який дріб називають правильним? Неправильним?
4. Який дріб завжди більший за 1? Менший від 1? Дорівнює 1?
5. Оціни себе: 👍 ;👎.

☝ІІІ. Засвоєння нових знань.   

1. Робота з підручником. П. 21 (п.2 "Порівняння дробів",с.137, до задачі 2). 

2. "Запам'ятайте". Задача 2. (с.137) 

3. Усно: №695-697. 

4. "Зверніть увагу" (мал.162), вивчіть правила. 

5. Виконання письмових вправ. №714, №716, №722, №723 (записати координату точки у вигляді А(글)). 

👉ІУ. Домашнє завдання. Вивчити п. 21 (с.137, п.2 "Порівняння дробів"), №715, №718, № 721 №728.


Урок 10.01.22

Тема: "Звичайні дроби. Правильні та неправильні дроби"

👉І. Усно. 

1. Скільки грамів:
1) у 5-й частині кілограма,
2) у 10-й частіні кілограма?
2. Скільки кілограмів:
1) у 4-й частині тонни,
2) у 20-й частині центнера ( 1 ц=100 кг, 100:20=5 кг)?
3. Скільки секунд:
1) у третіні хвилини (60:3=20 с),
2) у 12 частині хвилини,
3) у 9-й частині години, 
4) у 30-й частині години?
4. Ширина прямокутника 8 см, що становить половину його довжини. Обчислити периметр прямокутника (48 см).
5. Знак якої арифметичної діїслід поставити замість зірочки, щоб була правильна рівність;
1) 83*1=83; 2) 2*2=4; 3) 58*0=58; 4) 34*0=0?

👉ІІ. Засвоєння нових знань.

1. Робота з підручником.
П. 21 (п.1 "Звичайний дріб",с.135, до задачі 1).
2. Усно: №693-694.
3. Задача 1. (с.135). "Запам'ятайте". "Зверніть увагу" (вивчіть правила).
3. Виконання письмових вправ.
№698, №700, №702, №708, №709.

👉ІІІ. Домашнє завдання.

Вивчити п. 21 (с.135, п.1 "Звичайний дріб"), №705, №710, № 713 (дивись правило "Зверніть увагу" ,с.136), №725.


Дистанційне навчання з 18.11.21.


Урок 24.11.21

Тема: "Рівняння"

👉І. Усно.

1. Перевірка домашнього завдання.

1.Підручник. 

1) Повторити п.16 (1,2,4). 

2) Натисніть на посилання. Виконайте вправу в LearningApps

https://learningapps.org/watch?v=pyyqr43ua21

👉ІІ. Письмово.

1. Підручник п.16, №488, №490, №494.

👉ІІІ. Домашнє завдання. 

Повторити п.16 (1,2,4), №495, №497, №499.


Урок 23.11.21

Тема: "Рівняння"

👉І. Усно.

1. Перевірка домашнього завдання.

Підручник: п .16 (1,2,4), №483 (5,6,7,8), №485 (1 стовбчик).

№483 (5,6,7,8).

5) 20*х=80
х=80:20
х=4
20*4=80
80=80
Відповідь.4

6) 17*х=0
х=0:17
х=0
17*0=0
0=0
Відповідь.0

7) 26:я=26
я=26:26
я=1
26:1=26

26=26
Відповідь.1

8) у:10=5
у=5*10
у=50
50:10=5
5=5
Відповідь.50

№485 (1 стовбчик).

1) 65+(х+23)=105

х+23=105-65
х+23=40
х=40-23
х=17
Відповідь.17

2) (у-34)-10=32
у-34=32+10
у-34=42
у=42+34
у=76
Відповідь. 76

3) (48-х)+35=82
48-х=82-35
48-х=47
х=48-47
х=1
Відповідь.1

4)77-(28+у)=27
28+у=77-27
28+у=50
у=50-28
у=22
Відповідь. 22

👉ІІ. Письмово.

1. Повторити п.16 (1,2,4), с.99 "Таблиця".

2. Розвяжіть рівняння. 
№485 (5,6,7,8)

5) 90+у*8=154;

у*8=154-90;
у*8=64;
у=64:8;
у=8
Відповідь. 8

6) 9у-18=72;
9у=72+18;
9у=90;
у=90:9;
у=10
Відповідь.10

7) 9х+50=86;
9х=86-50;
9х=36;
х=36:9;
х=4

Відповідь.4

8) 120:(х-19)=6;
х-19=120:6;
х-19=20;
х=19+20;
х=39
Відповідь.39

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.16 (1,2,4), №482 (2,4,6,8), №485 (9,10,11,12).


Урок 22.11.21

Тема: "Рівняння"

👉І. Усно.

1. До якого числа треба додати 17, щоб отримати 50? Як знайти це число?
(х + 17 = 50; х = 50 – 17; х = 33)
2. Від якого числа треба відняти 14, щоб отримати 66? Як знайти це невідоме число? (х – 14 = 66; х = 66 + 14; х = 80)
3. Яке число треба відняти від 100, щоб отримати 35? Як знайти це число? (80 – а = 35; а = 80 – 35; а = 45)
4. Прочитайте вираз, використовуючи слова «сума», «різниця»:
1) х + 34;
2) х – 54;
3) 206 – у;
4) (134 + х) – 583;
5) (х – 506) + 215;
6) (942 – а) – 126;
7) 475 – (х – 671);
8) 987 – (х + 364).
👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Конспект.
1) х + 78 = 100 – рівняння;
х = 22 — корінь, бо 22 + 78 = 100 — правильна рівність.
х = 23 — не є коренем, бо 23 + 78 = 100 — неправильна рівність.
2) Розвязання рівняння.

Зразок.
а) х + 78 = 100;
х = 100 – 78;
х = 22
22 + 78 = 100
100 = 100
Відповідь: 22.
б) (х + 320) – 243 = 454;
х + 320 = 454 + 243;
х + 320= 697;
х = 697-320;
х = 377
Відповідь: 377.

2. Підручник п.16 (1; 2; 4), с.98-99.

1) Рівняння. Корінь рівняння. 

2) Способи розвязування рівнянь. Таблиця.

3) Усно №479 - №481.

4) Письмово №482 (1,3,5,7), №484 (1,3,5).

👉ІІІ. Домашнє завдання. 

Вивчити п.16 (1,2,4), №483 (5,6,7,8), №485 (1 стовбчик).



Урок 19.11.21

Тема: "Порядок виконання дій у виразах. Самостійна робота"

👉І. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSePVBISbg6NLPtM1xqQFeUxt1LMBwbDznVIVxiDIpTCl9Dh0g/viewform?usp=sf_link

👉ІІ. Домашнє завдання. Повторити п.15. Письмово №473 (3,  4), №474.

Комментариев нет:

Отправить комментарий