6 клас (2)

 

Дистанційне навчання з 10.01.22 по 04.02.22

математика


Урок 04.02.22

Тема:"Додавання чисел з різними знаками".

👉І. Усно.

1) -18 + (-3);        5) -24 + (- 15);

2) -27 + 27;          6) -9 + (-13);                              

3) 0 +(-9);             7)  -4 + (-10);

4) -9 + ( - 15);       8) -6 + (-8).

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підручник п.26, с.193-194. 

1). ☝ "Запамятайте" 

Правило додавання чисел з різними знаками.

2) Усно №1115, №1116, №1119.

3) Письмово №1124, №1129, №1140.

4) Завдання для диктанта:

- 12,8 + 4,9
- 5,5 + (-5,6)
-13 + 6,25
- 4,2 + (-6,23)
18,1 + ( - 20,15)

"Перевір себе"

Відповіді: -10,3 - А; - 6,75 - Т; 15,61 - С; - 7,9 - К; - 38,25 - О;

                   - 11,1 - И; - 2,05 - Й.

Кожен учень самостійно перевіряє відповіді і відмічає правильність на полях зошита.
Якщо ви правильно розв'язали приклади, то у вас вийшло слово КИТАЙ.
Від’ємні числа виникли в Китаї в І ст. до н.е.. . В ті давні часи знаків " +" і "- "не було, тому ці числа зображали червоним і чорним кольором.
Додатними числами позначали майно, свої гроші, прибуток. Додатнім числам раділи і позначали їх червоним кольором (китайці їх називали «чен», що означає червоний).

👉ІІ. Домашнє завдання. Вивчити  п.26, №1125, №1130, №1141.


Онлайн урок 02.02.22

Тема:"Додавання від'ємних чисел".

👉І. Письмово.

1) -25 + (-97) = -(25+97) = -122;
2) -49 + (-22) = -(49+22) = -71;
3) -3,5 + (-3,6) = -(3,5 +3,6) = -7,1;
4) -42,5 + (-37,5) = -(42,5+37,5) = -80;
5) -𝟏/𝟑 + (-𝟐/𝟑) = -(𝟏/𝟑 + 𝟐/𝟑) = -𝟑/𝟑 = -1;
6) -𝟏/𝟔 + (-𝟐/𝟑) = -(𝟏/𝟔 + 𝟒/𝟔) = -𝟓/𝟔;
7) -𝟏/𝟒 + (-𝟏/𝟓) = -(𝟓/𝟐𝟎 + 𝟒/𝟐𝟎) = - 𝟗/𝟐𝟎;
8) -𝟏/𝟏𝟔 + (-𝟓/𝟏𝟐) = -(𝟑/𝟒𝟖 + 20/𝟒𝟖) = - 23/𝟒𝟖.

👉ІІ. Домашнє завдання. Повторити п.26, с.194-195 зі слів «Як додати два від’ємні числа?» 
Виконайте обчислення:
-18 + (-27);                   -375 + (-6,32);                                       
-142 + (-36);                  -11,1 + (-14);
-13,7 + (-11,9);              -1  𝟏/𝟔 + (-2  𝟓/𝟔);
-375 + (-140,9);             -4  𝟐/𝟗  + (- 𝟐/𝟑);
-11,1+ (-140,9)                -1  𝟓/𝟔 + (-4  𝟏/𝟒).




Урок 01.02.22

Тема:"Додавання від'ємних чисел".

👉І. Усно.

1. Обчисліть:
1) 5 + 0,8; 0,23 + 7; 0,48 + 0,2; 0,6 + 0,34; 2,7 + 1,12;
2) 3,4 + 2,5; 17,2 + 2,8; 5,9 + 3,7; 4,857 + 7,64;
3) 6 + 0,1+ 0, 04; 7 + 0,05 + 0,8; 3,4 + 0,007 + 0,06 ;
19 + 1,02 + 0,18; 2,01 + 1,3 + 0,09.
2. Чому дорівнюють модулі чисел: 2,7; –3; –2,7; 3; 5,03;
3. Укажіть з-поміж чисел -(-4 ); 5/8; -2,3; +2 1/3;-(-(-3,8))  від’ємні.
4. Скільки цілих чисел розташовано між числами:
1) 0 та 24; 2) –12 та –3; 3) –20 та 7?
5. Порівняйте числа:
а) –0,4 і –0,5; б) 0,012 і –99,8; в) –0,12 і 0.

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підручник. Вивчити п.26 зі слів"Як додати два відємні числа?" с.194.

2. Усно № 1117, №1118.

3. Письмово №1126, №1127, №1129 (1,4,5,6)

👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п. 26 зі слів"Як додати два відємні числа?" с.194. Розвязати №1128, №1130 (1,2), №1141.


Онлайн-урок 31.01.22

Контрольне тестування з теми: "Раціональні числа. Координатна пряма".

👉І. Натисніть на посилання. Пройдіть тест"

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdlFi0zGxZyGgXBFholCIZvTcZ7jd9-qxZtkbc9bKsHT3o9gw/viewform?usp=sf_link

👉ІІ. Домашнє завдання. Повторити п. 21-25. Розвяжіть вправи.

1.   Дано числа: 0; 7; -11; -3,8; 4 2/5; 239; 3 4/5; 11; -400; -4,4.
а) Які з даних чисел є: натуральними? цілими? дробовими? від'ємними?
б) Знайдіть модулі цих чисел. Які з них мають рівні модулі? Чому?
в) Розмістіть числа в порядку спадання.
2.   Порівняйте числа, а результат запишіть у вигляді нерівності:
а) -2/5 та 3/4; б) 3 та -2/3; в) -3/4 та -4/5; г) -2 2/5 та 3 3/7; 
д) -7/10 та -3/8;  е) -5/6 та -11/24; ж) -2 2/7 та -3 5/7; 
з) -5 5/14 та -5 8/21.


Онлайн-урок 28.01.22

Тема:"Порівняння раціональних чисел. Розвязування задач".

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.21-25, №1104, №1093, №1087 (непарні), №1029 (2,4,5).

Урок 25.01.22

Тема:"Порівняння раціональних чисел".

👉І. Усно. 

1.    Обчисліть:

а)

б)

в)

2.   Назвіть числа, протилежні до чисел: 15; -3; -38; 0; a; c+d.

3.   Знайдіть модулі чисел: 13; -8; -615; 0; а, якщо а — додатне; b, якщо b — від'ємне.
4.   Розв'яжіть рівняння: |х| = 3; |t| = 0,4; |у| = 3/5; |u| = 0.

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу. 

1. Підручник п.25, с.186-189.

2. Конспект уроку.

1)  Порівняння чисел за допомогою координатної прямої.

а) Позначте на координатній прямій числа 2; 5; 7 1/2; 4. 

Порівняйте числа: а) 2 і 5; б) 2 і 7,5; в) 2 і 4. 

З'ясуйте за допомогою координатної прямої, як розташоване число 2 по відношенню до кожного з інших чисел.

Отже. На координатному промені менше число завжди лежить ліворуч, а більше — навпаки — праворуч. Взагалі, на координатній прямій більше з двох чисел лежить праворуч, а менше — ліворуч.

б) Порівняйте числа a, b, c, d, зображені на рисунку (запишіть у порядку зростання).

Розв'язання. b < c < a < d, оскільки зліва направо числа йдуть саме в такому порядку.

2)   ☝Правило порівняння раціональних чисел. Звернемось до координатної прямої.

Ми бачимо, що всі додатні числа лежать справа від 0, а всі від'ємні числа зліва від 0, отже:

а)  додатне число більше за 0; від'ємне число менше за 0;
б)  будь-яке додатне число більше за будь-яке від'ємне число.

Наприклад, 3 > 0; -3 < 0; -3 < 3; 3 > -3.

Якщо ж обидва числа (а і b) від'ємні (див. рис), то

ліворуч буде те число, яке далі за інше від 0, а отже:

в) з двох від'ємних чисел більшим є те, в якого модуль менший.

Наприклад, -3,7 > -7,3, оскільки |-3,7| = 3,7; 3,7 < 7,3, оскільки |-7,3| = 7,3.
3)  ☝Висновок. 

Раціональні числа можна порівнювати як за допомогою координатної прямої, так і за допомогою правил порівняння. 

У першому випадку: більше те число, яке лежить праворуч.

У другому випадку: а) додатне > від'ємного; б) додатне > 0; в) від'ємне < 0; г) з двох від'ємних більшим є те, в якого модуль менший.

3. Письмово. №№1083, №1085.

4. Підсумок уроку. 

1.   Яке число більше: 1) додатне чи від'ємне; 2) додатне чи 0; 3) від'ємне чи 0; 4) а чи b, якщо а і b — від'ємні і |а| > |b|? 

2.   Відомо, що а < 0; b > 0; c > b. Назвіть числа в порядку їх розташування на координатній прямій зліва направо.

Оціни себе: 😀; 😐; 😓

👉ІІІ. Домашнє завдання. п.25, №1086, №1088.

Урок 24.01.22

Тема:"Цілі числа. Раціональні числа".

👉І. Усно.

Математичний диктант
Варіант 1 [2]
1.   Запишіть рівність: модуль числа -5 дорівнює 5. [Модуль числа 7 дорівнює 7.] Чи правильна ця рівність?
2.   Чому дорівнює модуль числа ?
3.   Чому дорівнює модуль числа 0 [9]?
4.   Чому дорівнює модуль числа -3 [0] ?
5.   Модуль числа х [у] дорівнює 4,1 [8,2]. Чому дорівнює модуль числа, протилежного до х [у]?
6.   Розв'яжіть рівняння | х | = 3 [| y | = 4].

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

1) Вивчити п. 24, с.180-181.

2) Задача 1, ☝"Зверніть увагу" с.182.

3) Задача 2, ☝"Зверніть увагу" с.182.

4) Відповісти на запитання 1-8 "Пригадайте головне" с.183.

5) Усно №1045-1047.

6) Письмово. №1049, №1051, №1053, №1054.

👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п. 24 с.180-183, виконати №1055, №1057.


Урок 21.01.22

Тема:"Модуль числа. Розвязування задач".

Підключіться до конференції ZOOM

https://us05web.zoom.us/j/81984319532?pwd=WjhHQzdTSVBWbzNWSGZJRXVDMmVnZz09 

👉І. Письмово. 

1. Позначте на координатній прямій точки А(3), В(-4), С(1,5), Д(-1,5), Е(-5).

2. Знайдіть значення х, якщо:

1) -х=25; 2) -(-х)=4,9.

3. Обчисліть: а) |5/6|+|-9/14|; б) |-7/8|-|-5/6|; в) 

4. Розвязати рівняння: а) |х| =4,5; б) |х|=-1,8; в) |х| =0; 

г) 23+ |х| =45.

5. Підручник №963, №994.

👉ІІ. Домашнє завдання.

Повторити п.21-23 (с.157-174. Відповісти на запитання "Пригадайте головне" (1-5 с.159, 1-7 с.165, 1-8 с.174). Письмово №964; №996; №1014; №1030.



Урок 19.01.22

Тема:"Модуль числа".

І. Вивчення нового матеріалу.

👉Історична довідка. Для запису модуля числа вживається знак ||. Цей знак ввів у математику в середині ХІХ ст. німецький математик Карл Вейєрштрасс.

Термін “модуль” ввів англійський математик Р. Котес (1682 - 1716).

Слово “модуль” походить від латинського слова “modulus”, що означає “міра”.

☝"Запамятайте". Поняття модуля вводимо, виходячи з геометричних міркувань, а потім уже на прикладах з'ясовуємо, що:

а) модуль додатного числа є це саме число,

б) модуль нуля є нуль (це ж саме число),

в) модуль від'ємного числа є число, протилежне до даного числа.

👉"Зверніть увагу". Важливо також, виходячи з геометричних міркувань і поняття «протилежні числа», підкреслити, що:

а) модуль даного числа — це єдине число, але,

б) однаковий модуль мають 2 протилежних числа.

Модуль числа

1. Модуль числа а — це відстань від початку координат до точки А (а).

2. Позначають |-21|, |31|, |а |

3. Властивості:

1) |0| = 0,

2) | а | = а, якщо а додатне,

3) | а | = -а, якщо а від'ємне,

4) якщо | х | = а, де а — додатне число, 

то х =а або х = -а.

Приклад 1. | х | = 3, тому х = 3 або х = -3

3. Обчисліть значення виразу:

| 0 | + |- 1/2|*| 2 | = 0 + 1/ 2*2 = 0 +1 = 1

👉2. Робота з підручником.

1) Вивчити п. 23 (с.170-173).

2) "Пригадайте головне" 1-8 (с.174).

3) Усно. №983, №984.

4) Письмово. №987, №1005 (1-6), №1006 (див. 3. Обчисліть значення виразу), №1011 (1,3,5) (див. Приклад 1).

👉ІІ. Домашнє завдання. Вивчити п. 23 (с.170-173). Відповісти на запитання 1-8 "Пригадайте головне" с.174. Виконайте №988, №1005 (7-12), №1012 (3-4), №1015.

Додатково. 

Натисни на посилання. Подивись презентацію.

https://docs.google.com/presentation/d/1Cc7msw1-DnnmrxMFCzcfM9_uM9VoKiiSKAIZ1oXz7Yo/htmlpresent


Урок 18.01.22

Тема: "Розвязування вправ"

І. Усно.

☝1. Повторити п. 21-22 (с.157-165), конспект до уроку№3.

2. Відповісти на запитання "Пригадайте головне"(с.159 (1-5), с.165 (1-7).

👉ІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWrKEQa9RgOzTahcLLLgfzs4IIvlY407QMeHClJ2Y-i1UgcA/viewform?usp=sf_link

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п. 21-22 (с.157-165). Виконати письмово тестові завдання.

Урок 17.01.22

Тема: "Протилежні числа. Координатна пряма"

👉І. Перевірка домашнього завдання.

Математичний диктант.

1.   Запишіть число «мінус три» . Як воно називається?
2.   Число розташоване на відстані 4 одиниці  вправо  від нуля. Запишіть це число.
3.   Запишіть від'ємне  число, розташоване на відстані 8  одиниць від нуля.
4.   Запишіть число, яке не є ані від'ємним, ані додатним. 
5.   Запишіть додатне число, розташоване на відстані 7 одиниць від 0. 
6.   Женя задумав від'ємне  число, а Вітя додатне . Число якого хлопчика лежить на координатній прямій ліворуч? 
7.   Побудуйте на координатній прямій точки A(-3) і В(3) . Як вони розташовані відносно початку?

☝ІІ. Засвоєння нових знань. 

1.   Уявлення про числа, розташовані по різні боки від нуля на однаковій відстані від нього. 
(складним моментом є усвідомлення того, що знак «-» може стояти як перед числом, так і перед числовим або навіть буквеним виразом замість слова «число, протилежне до...». ). Наприклад: х і -х

2.Означення протилежних чисел. (Числа, які розташовані по різні боки від нуля на однаковій відстані від нього).

3. Приклади протилежних чисел. (Наприклад, для числа 5 протилежним є число (-5)).

4.  Число 0 протилежне самому собі.

5. Як записати число, протилежне до даного? (Щоб записати число протилежне до даного, достатньо змінити знак даного числа на протилежний). 

👉IІІ. Закріплення знань. Вироблення вмінь

1. Усні вправи.

1) Серед записаних чисел знайдіть пари протилежних: -100; 0,5; -0,5; 100 ; 0,25; -1/4; -1/3; 1/3; 0.

2) Прочитайте вирази, використовуючи вислів «число, протилежне до...» -2; -(-2); -а; -(а + b); -(-а); -3а.

2. Письмові вправи.

1) Знайдіть числа, протилежні числам: -276; 124; -321; 62; 9; -1; 1; -7,8; -9; 0,5; -; 4; -3, зробивши записи у вигляді рівностей. (Наприклад: -(-276) = 276; -124=-124 і т. д.)

2) Підручник п.23 (с.174-176) №998, №1000, №1002.

👉Зразок. №998. 1) 5,6 і -5,6; 2)3/8 і -3/8 ...

№1000. 1)Якщо -р=9, то р=-9; 2) Якщо -р=20, то р=20...

№1002. 1) -х=34, то х=-34. Перевірка. -(-34)=34. Відповідь. -34. 

2) -х=5, то х=-5. Перевірка. -(-5)=5. Відповідь. -5. ...

👉ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити конспект уроку. 

Підручник п.23 (с.174-176) №999, №1001, №1003.

Повторити тему:"Ділення десяткових дробів". Продивіться відео.


Урок 11.01.22

Тема: "Координатна пряма"

👉І. Усно. 

☝Повторимо правила. 

1) Всі числа ми умовно поділимо на ... (додатні, відємні і 0). 

2) За допомогою якого символу позначають відємні числа? (за допомогою знака "-") додатні числа? (за допомогою знака "+" або зовсім без знаків). 

3) Яке число не відносять ні до відємних чисел, ні до додантіх? (Число 0). 

4) Про які числа кажуть, що вони мають різні знаки? (Якщо одне додатнє а друге відємне).

 5) А про які - однакові знаки? (Обидва додатні, обидва відємні). 

6) Які числа називають невідємними? (Усі додатні числа і 0). 

7) Які числа називають недодатніми? (Усі відємні числа і 0). 

8) Оціни себе (👍 ; 👎)

👉ІІ. Засвоєння нових знань. 

1. Робота з підручником (п.22, с.163-165)

 1) Яку пряму називають координатною? (Координатною прямою називають пряму, на якій вибрали початок відліку, одиничний відрізок і напрямок). 

2) Які два напрямки існують на координатній прямій? (додатній і відємний).

3) Коротко записують: Д(5); Е(-4).

4) "Зверніть увагу". Задача 1 (с.164).

2. Усно. №944-№947. 

3. Письмово: №948, №950, №955.

☝ІУ. Відповісти на запитання (1-7) "Пригадайте головне" с.165. 

👉У. Домашнє завдання. п.22 (с.163-165). №949, №951, №956.


Урок 10.01.22

Тема: "Додатні та від'ємні числа. Число 0.

👉І. Усно.

1) Які числа називаються натуральними? 

2) Укажіть найменше та найбільше натуральні числа. 

3) Які числа, крім натуральних, ви знаєте? 

4) Розв’яжіть рівняння: 

а) 3х = 30; б) 3х = 1,5; в) 3х = 1; г) 3х = 0.     

 х= 10;         х = 0,5;       х =1/3;      х = 0. 

До якого виду чисел належить корінь кожного з цих рівнянь?

5) 1 кг цукерок коштує 36 грн. Чи може бути виражена натуральним числом вартість (у гривнях) 500 г цукерок, 300 г цукерок?

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу. 

План. 

1. Приклади, які переконують у необхідності використання від’ємних чисел. 

2. Додатні та від’ємні числа. Число 0. 

3. Позначення додатних та від’ємних чисел. 

4. Які числа називаються невід’ємними? не додатними?

👉ІІІ. Засвоєння нових знань. 

1. Робота з підручником (п.21, с.157-159) 

2. Усно. №920-№922. 

3. Письмово: №927, №929, №935, №941.

ІУ. Відповісти на запитання (1-5) "Пригадайте головне" с.159. 

👉У. Домашнє завдання. п.21 (с.157-159). №928, №930, №933, №936.





Дистанційне навчання з 13.12.21 по 20.12.21.



Урок 17.12.21

Тема: "Круговий сектор"

👉І. Усно.

1. Повторити п. 16. 

Формули:  

- діаметр D= 2R; 

- довжина кола: С=2ㄫR;  

- площа круга: S = ㄫR2. 

1) Напишіть формулу, за якою обчислюється площа круга, якщо відомо радіус кола.
2) Округліть число ㄫ   до сотих і запишіть результат.
3)   Обчисліть  площу  круга,  довжина радіуса якого 3 дм, округливши ㄫ до сотих.

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підручник п. 16, с.119-120  зі слів "Якщо в крузі..."

2. Закінчіть речення:

- Фігура, що складається з кола і частини площини, що знаходиться всередині кола, називається...

- Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі, називається...

- Фігура, що складається з точки і двох променів, що виходять з цієї точки, називається...

- Кут вимірюється у...

- Найбільший з кутів... Його градусна міра...

3. Конспект.

1) Означення. Круг з центром в т. О і радіусом О А і О В ділиться на дві частини: один і два — кругові сектори.
 
2)   Як вимірюються кругові сектори?
а) Градусною мірою кута, що утворюють радіуси;

б) можна знаходити площу сектора.
3)   Чому дорівнює сума градусних мір всіх секторів даного круга? 

На рис. ОА і ОВ — радіуси, отже, маємо два сектори: перший і другий, але 1 = 180° і 2 = 180°, тому 1 + 2 = 360° повний кут.
 
Отже, запам'ятайте, повний кут — 360°. 

4) Скільки градусів становить круговий сектор, якщо він становить 1/2; 1/4; 5 % повного кута?
4. Підсумок
1. Сектор — це фігура, яка є частиною круга, обмежена двома радіусами круга.
2.  Сектор характеризується:
а) градусною мірою кута, що утворюють його радіуси; 
б) площею.
5. Бліц-турнір.

1.   На якому з рисунків заштрихована фігура не є круговим сектором? 

а)

б)

в)



2.   Знайдіть кут, яким вимірюється сектор 3 на рисунку.
а) 180°; б) 90°; в) 225°; г) 360°.

👉ІІI. Домашнє завдання. Вивчити п.16, с.119-120.
Задача 1. Накресліть коло радіуса 2,5 см. Проведіть радіус ОА, діаметр АВ, хорду ВС (відрізок, що з'єднує дві точки кола), заштрихуйте сектор АОС.

Задача 2. Довжина кола дорівнює 12,56 дм. Знайдіть площу круга, обмеженого цим колом.

Задача 3. Поділіть круг на сектори, кути яких становлять 1/5; 0,4; 25 % повного круга відповідно. Обчисліть величину кута четвертого сектора (щоб знайти відсотки від числа, треба число поділити на 100 і помножити на кількість відсотків).


Урок 20.12.21.


Тема: "Стовпчасті і кругові діаграми"

👉І. Усно.

Перед вами є лист із завданнями та варіанти відповідей. Вам необхідно до кожного завдання підібрати правильну відповідь. 

1Радіусом кола називається…С81π
2Формула площі круга…ІВідрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола
3Діаметром називається…ТВідрізок, що сполучає дві точки кола через центр
4Формула довжини колаЕ2πR
5Як знайти площу сектора, що вимірюється кутом 180 градусівЕ
6Площа круга 36π. Чому дорівнює площа сектора 1/4 круга?Н
7Круг має радіус 6 см. Чому дорівнює площа сектора, що вимірюється кутом 60 градусівТ27π
81/3 площі круга дорівнює 9π. Чому дорівнює площа всього круга?НπR2
К
РПоділити площу на два

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1) Діаграма – це символічний малюнок, який наочно ілюструє співвідношення між значеннями величин.
«Діаграма – походить від грецького «diagramma», яке означає зображення, креслення. 
Сьогодні ми з вами розглянемо такі види діаграм як стовпчасті, лінійні та кругові.
2) Що нам розкаже дана кругова діаграма. Давайте спробуємо прочитати.
(питання 1. Скільки часу в середньому ти проводиш в Інтернеті?)

thumbleft

3)  А тепер погляньте, ще на одну, стовпчасту діаграму. Про що можна з неї дізнатися?
(питання 2. Чи несе Інтернет небезпеку?).

thumbleft

Давайте підсумуємо отримані дані. Найбільша кількість учнів  класу (50%) проводить час в мережі Інтернет від 30 хвилин до 3 - х годин.
3 учні вважають Інтернет безпечним, 5 – не знають відповіді на дане запитання. (А це 40% учнів класу).

4) Підручник п.17, с.123-127. Задача 1.

👉ІІІ. Натисніть на посилання. Продивіться відео.
https://youtu.be/rElcbsuBF24
або
https://youtu.be/ezzj4PAONz8
👉УІ. Виконання вправ. Підручник №722, №729.

👉У. Домашнє завдання. Вивчити п.17, №723, №730.


Урок 15.12.21.

Тема: "Круг. Площа круга"

І. Усно.

1. Повторити п. 16. Формули:  - діаметр D= 2R; 

довжина кола: С=2ㄫR; - площа круга: S = ㄫR2. 

ІІ. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqW44V58q4NckjbOO88FAPKRjuCXf74GP6zhr_ouBwbFRjLA/viewform?usp=sf_link

ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.16. Письмово розвязати тестові задачі. 


Урок 14.12.21.

Тема: "Круг. Площа круга"

І. Усно.  

1. Знайдіть квадрати чисел: 1; 3; 0,1; (2/3)2; 1,1.

2. Знайдіть площу круга радіусом 1 м; 10 дм.

3. Від геометричної фігури площею 10 дм2 відрізали частину площею 2 дм2; 15 см2. Яка площа тієї частини, що залишилась?

ІІ. Письмово. 

Задача 1. Знайдіть площу круга:
а) радіуса 8 см; 14 дм; 3,5 м; б) діаметра 1,6 м; 5 дм.

Задача 2. Знайдіть площу круга, якщо довжина його кола дорівнює 25,12 см.

Задача 3. Знайдіть площу заштрихованих фігур 1—3, якщо площа даної фігури S (од. кв.)

 

ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п. 16.

Задача 1. Треба пофарбувати круг радіуса 3 м. Скільки потрібно для , цього фарби, якщо на кожний квадратний метр витрачається 120 г фарби (результат округліть до десятків грамів)?

Задача 2. Клумба має форму круга. Довжина кола, що обмежує клумбу, дорівнює 31,4 м. На клумбі висаджують кущі троянд, відводячи під кожний кущ 0,8 м2 землі. Яку найбільшу кількість кущів троянд можна висадити на клумбі?


Урок 13.12.21.

Тема: "Круг. Площа круга"

І. Математичний диктант.
Варіант 1 [2]
1.   Запишіть формулу, за якою обчислюється довжина кола, якщо відомий його радіус [діаметр].
4.   Діаметр кола більший за радіус кола на 7 см. [Радіус кола менший від його діаметра на 14 дм]. Яка довжина кола? Число π виразіть звичайним неправильним дробом.
2.   Обчисліть довжину кола, якщо довжина діаметра [радіуса] його 10 м [5 дм], число π округліть до сотих.
3.   Довжина кола 9,42 дм. Округливши число π до сотих, знайдіть діаметр [радіус] цього кола.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Конспект.

Обчисліть площу і периметр:

а) квадрата зі стороною 7 см; Р=4а.
б) прямокутника зі сторонами 7,5 см і 6,5см, Р=2(b+а).
 1.   Круг. Елементи круга.
Накреслимо коло с центром в т. О і радіусом ОА = R = 3 см. Це коло поділить площину (аркуш) на 2 частини, одна з яких лежить зовні, а інша — всередині кола.
Тоді частина площини, що знаходиться всередині кола разом із колом — круг, О — центр і R = OA — радіус круга.

 

 2.   Площа круга: S = ㄫR2 (пі  R квадрат).

Приклади (зверніть увагу: R2=R*R).


1) Якщо R = 2 см,

то S = ㄫR2 = ㄫ*2 * 2 = 4ㄫ (см2).

2) Якщо D = 2 см,

то R = D : 2 = 2 : 2 = 1см.

S = ㄫR2 = ㄫ*1 =ㄫ (см2)

3. Письмові вправи
1)   Знайдіть площу круга: а) радіуса 5 см; 11 см; 0,2 м; б) діаметра 0,5 м; 8 м.

2)   Довжина кола арени цирку дорівнює 47,1 м. Знайдіть площу арени (результат округліть до м2).
3) Зробіть необхідні креслення  та знайдіть площі заштрихованих фігур, зображених на рисунку.

 
ІІІ. Домашнє завдання. Вивчити п.16, с.118-119 (зі слів "Коло поділяє площину..."). Письмово №688 (виконати необхідні розрахунки), №690.



Дистанційне навчання з 18.10.21

Урок 24.11.21

Тема: "Пряма та обернена пропорційні залежності. Розвязування задач"

👉І. Усно.

1. Перевірка д/з. 

1) Повторити п.12-14. Відповісти на запитання 1-5 "Пригадайте головне", с.97, с.104.

👉2) Натисніть на посилання. Виконайте вправу LearningApps.

https://learningapps.org/watch?v=possbtojt21

👉ІІ. Письмово.

1. Підручник №609, №619.

2. Натисніть на посилання. Пройдіть тест.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvlMemvdJQUgEyfK0R7RHSiN7Yfbsu2Lq6T-fGhLyE3KePlQ/viewform?usp=sf_link

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.12-14. Письмово виконати тестові завдання.

Урок 23.11.21

Тема: "Пряма та обернена пропорційні залежності"

👉І. Усно.

1. Перевірка д/з.

1) Повторити п.14. 

2) Відповісти на запитання 1-5 "Пригадайте головне", с.104. 

3) №596, №606.

№596.

3 кг - 24 грн

7кг -  х грн

Розвязання.

Кількість і вартість товару - прямо пропорційні величини. Отже:

3/7 = 24/х, х=7*24:3, х=7*8=56 (грн) заплатили за 7 кг яблук.

Відповідь. 56 гривень.

№606.

6 робітників - за х днів

2 робітники - за 9 днів

Розвязання.

Кількість робітників і кількість днів - обернено пропорційні величини. Отже:

6/2 = 9/х, х=9*2:6, х=18/6=3 (дні) виконають роботу два робітники.

Відповідь. 3 дні.

👉ІІ. Письмово.

№601, №607, №617

👉ІІІ. Домашнє завдання. Повторити п.14. Відповісти на запитання 1-5 "Пригадайте головне", с.104. Письмово №602, №608, №618.



Урок 22.11.21

Тема: "Пряма та обернена пропорційні залежності"

👉І. Усно.

1. Тестові завдання 

Варіант 1

Варіант 2

1. Яка з наведених пропорцій істинна?

1) 3 : 0,5 = 2 : 12; 

2) 2 : 5 = 1:;

3) 7 : 2 = 14 : 4; 
4) 5 : 10 = 4 : 2

1) : 1 = : 6 1/4

2)2/3 : 1/2 = : 3/5;

3) 2/3  : 1 1/3 = 1/2 : 2 1/4
4)  4: 2 1/2 = 1 2/3 : 1/5.

2. Яке з поданих чисел треба поставити замість зірочки, щоб рівність стала правильною?

3 : 2= * : 1/4

1) 1 1/2; 2) ; 3) 2 2/3; 4) 2/3

 1/2 : * = 3/4 : 2/3

1) 2 1/4; 2) ; 3) 1/3 ; 4) .

3. Яке з поданих чисел є кореням рівняння

4,2 : 0,21 = 350 : х?

1) 1,75; 2) 175; 3) 1750; 4) 17,5

22,22 : 2,2 = 4,444 : х?

1) 4,4; 2) 0,44; 3) 44; 4) 440


👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Підручник п.14, с.101-104. Задача 1. Задача 2. 

2. "Пригадайте головне 1-5, с.104.

3. Усно №589 - №592.

4. Письмово №594, №604.

      Перед складанням пропорції необхідно пересвідчитися в тому, що величини є дійсно прямо(обернено) пропорційними (дивись зразок "Задача 1", "Задача 2" підручник с. 102-103).

     Тільки після цього стрілками показуємо, що зміна першої і другої величини одного напрямку (перша зменшилась і друга зменшується у стільки ж разів, тому стрілки умовно спрямовані в один бік) і складаємо рівняння у вигляді пропорції та розв'язуємо його.

👉ІІІ. Доманє завдання. Вивчити п.14. Відповісти на запитання 1-5 "Пригадайте головне", с.104. Письмово №596, №606.


Урок 19.11.21

Тема: "Основна властивість пропорції. Розвязування рівнянь"

👉І. Математичний диктант.

Варіант 1 [2]
1. Закінчіть речення: «Рівністю двох відношень називають...» [Якщо пропорція істинна, то добуток її крайніх членів дорівнює добутку...]
2. Запишіть пропорцію 7 : 21 = 1 : 3 [3 : 4 = 9 : 12]. Підкресліть її середні [крайні] члени.
3.   Закінчіть речення: «Якщо пропорція істинна, то добуток її середніх членів дорівнює добутку...» [«Рівністю двох відношень називають....»]
4.   3а = 5b [7х =3у]. Які істинні пропорції можна написати, виходячи з того, що ці рівності правильні?

👉ІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1. Алгоритм розв'язування рівнянь вигляду а : b=c : d де невідомий один із членів.

1) Записати основну властивість пропорції ad = bc.

2) Знайти невідомий множник: а = (bс) : d, ... .

2. Розв'яжіть рівняння: а) х : 2 = 3 : 11; б) 5 : 1/2 = 90 : х; в) 0,5 : х = 15 : 2,4; г) 0,1 : 2 = х : 5/7; д) 12,3 : 6= х:4; е) .

Зразок: 

а) х : 2 = 3 : 11

х = 2 •3 : 11
х = 6/11.

Відповідь. 6/11

е) 

2х = 4 • 11: 2,5
2х = 44 : 2,5
2х = 440 : 25
х = 440:25: 2
х = 8,8

Відповідь. 8,8

3. Підручник. 

1) Вивчити п. 13 (с.93-97). Правило "Запамятайте", с.96.

2) Задача 2, с.96.

3) Письмово №572 (5,7,8).

👉ІІІ. Доманє завдання. Вивчити п.13. Відповісти на запитання 1-7 "Пригадайте головне", с.97. Письмово №567 (1,3), №573 (1,3,5).


Комментариев нет:

Отправить комментарий